33 tum är 33 tum hur man än mäter!!!

Jag är inte speciellt smal, men inte speciellt tjock heller. Jag är sådär svenskt lagom. Jag har fött två barn och brukar skylla på dem när jag deppar som mest över den konstanta bilringen som gör att kläderna sällan sitter som jag vill. Fast innerst inne så vet jag att det inte är deras fel, för då skulle ju alla som fött barn gå omkring med ett michelinedäck över jeanslinningen.
Ja, ja vissa dagar accepterar jag att den enda som kan göra något åt det är jag själv och om jag är för bekväm (läs lat :-) så får man väl göra det bästa av saken.
I förra veckan hittade jag ett par schyssta baggy jeans på Vero Moda, problemet var bara att min stl inte fanns. Expediten försäkrade mig att det skulle räcka om jag gick upp en stl. Sagt o gjort jag raggade tag på ett par i Linköping och ringde Thess, alias Linköpingsexpressen henne kommer ni säkert att få läsa mer om. Thess for ner på stan och fixade dem och igår hade jag dem i min hand....o hur tror ni det gick? Inte så bra va.
Det som stör mig mest med jeans är att de mäts ju i tum, en tum är = 2,56 cm hur man än mäter eller hur? Hur kommer det sig då att det skiljer så mycket mellan modellerna och ofta tom på samma modell? :-S
Nä det är tur att sommaren snart är här så man får lalla omkring i klänning och tunika.

Men, ja ä inte bitter! Har faktiskt varit och tränat idag och haft "coachsamtal". Maria sa att jag förmodligen äter för lite!:-o så nu ska jag äta mer protein till frukost, mindre kolhydrater till lunch och större mellanmål på eftermiddagen. Sen ska jag sluta stirra mig blind på de där 10 000 stegen som jag aldrig kommer upp till, 30 min vardagsmotion om dagen är fullt tillräckligt om man är konsekvent, o hur mycket är 30 minuter EGENTLIGEN?!

Nähä dags för kvällsmys med nyduschade smågrabbar och ikväll är det Grey´s :-) Vad fort veckan går när man vabbat ett par dar, snart helg *jäj*

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0