En bra dag....

Igår var en sån där dag när allt flyter. Barnen klädde på sig och åt frukost utan tjat. Sen kollar de alltid på tv innan vi ska dra iväg till förskola, skola och jobb. För att förbereda dem så vet de att när Svamp Bob Fyrkant är slut så drar vi. Även detta fungerade utan problem. Attt komma till jobbet en sån morgon är underbar, allt känns mycket lättare.

Hade så mycket skriv i mig när jag kom hem och såg verkligen fram emot ett långt härligt vår-inlägg. Tills mannen informerar mig om att han lämnat kvar sin dator på jobbet :-( Till saken hör att min dator dog för någon månad sedan och i väntan på årsbonus så använder jag hans. Luften gick liksom ur mig och sen var jag rastlös hela kvällen. Inget bra på tv, inget att läsa eftersom jag läste ut min bok när jag vårda storebror och internet utom frustrerande räckhåll.
Ringde Lotta för ett långsamtal eftersom, som jag sa till henne, vi inte kunde prata på msn *s*. Mannen har inte riktigt förstått vitsen med att messa varandra istället för att ringa och prata, men å andra sidan när träffade ni senast en man som ringde en kompis för att småprata??.....nä jag tänkte väl det. Med msn kan man prata igenom allt mellan himmel och jord SAMTIDIGT som man lagar mat, kollar på tv, städar...behöver jag säga mer??

Idag är det fredag, härliga fredag, bästa dagen i veckan. Solen skiner ute och jag har varit och hämtat barnens pass. Eller ja, storebrors pass, lillemans pass gällde några veckor till och eftersom jag glömt ta med mig det gamla så fick jag inte hämta ut det nya!! Vad tror de att vi ska göra, ge bort det till nån annan?? Till saken hör att han på sitt gamla pass är fyra månader gammal så jag vet inte riktigt vem som skulle kunna använda det. Men ja ja regler är regler och det är väl bara att gilla läget, åker ju förbi där varje dag så det gäller väl bara att guldfiskminnet kommer ihåg att packa ner det gamla i väskan.

Ha en bra dag!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0