En riktigt härlig dag!

Vaknade i morse och kände mig oförskämt pigg trots en flaska vin och sänggående klockan ett. Hade i bakhuvudet igår att vi skulle plantare syrénhäck idag så det var inte läga att va bakis. Fast det är klart, det underlättar att komma ur sängen när solen skiner och det redan klockan 9 är 14 grader i skuggan :-)
Häckplantorna kom rätt snabbt i backen, no thanks to me ska jag väl säga utan mannen var sjukt effektiv medan jag och lilleman gick och peta lite bredvid.
När vi var klara med det tig jag tag i vårt skrotupplag. Vi har en pergola under tak där vi ställer in cyklar, grillen och all annan sk-t som vi inte orkar ta tag i. Kom dock på förra helgen att det nog skulle bli en rätt schysst och vindfri uteplats där om man tog bort pergolan. Så medan mannen lagade lunch tog jag kofoten och skred till verket (jämställt ska det va *s*). Det blev verkligen bra och ännu bättre kommer det bli när vi får ordning.
Ikväll blir det tjejfest hos Petra. Det brukar bli ett jäkla drag, min plan är dock att traska hemåt när de andra drar på krogen eftersom jag varit borta en del från familjen på sistone. Vi får väl se hur det blir, man brukar ju komma i stämning rätt snabbt och då vet man aldrig vad som kan hända.
Därför är det nu hög tid för mig att gå o vaska av mig trädgårdsdammet och spackla på partyfejset. Lämnar er med några bilder från gårdagen och dagens dagsverke!!

   
                                                                              Före                                   Efter
//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0