Monday, monday...

Kändes lite konstigt att bara ha lilleman och göra i ordning i morse, storebror är på påsklov hos farfar. Hade planerat att gå till förskolan och lämna honom och sedan gå till jobbet. Jag menar jag skulle ju ha så gott om tid. Men i morse när klockan ringde var kudden så himla skön och jag var mitt inne i en dröm som jag ville veta slutet på. Fast nu minns jag inte ett spår vad den handlade om. Det blev i alla fall körigt när vi skulle iväg så det slutade med att vi tog hojen, o det är ju helt ok det med.

Detta packades på cykeln:
- träningsväska, kommer inte den med på morgonen så blir det ingen träning alls
-gummistövlar och överdragsbyxor till lilleman
-matlåda
- pärlor och pärlplattor till barnens syssling
o sist men inte minst lilleman bakpå.

Ett ganska fullpackat ekipage for i väg upp för backarna och jag hade faktiskt några minuter till godo när jag kom till jobbet. Väl där lyste arbetsmoralen med sin frånvaro och det känns inte som om jag fått nåt gjort på hela dagen, lär väl visa sig i morgon när jag får min dagliga uppföljning.
Kände mig lite låg på jobbet idag, har en del hjärnspöken att tampas med och de tar sig ibland uttryck att jag kan få för mig att vissa personer inte gillar mig. Detta kan gå i vågor men vem vill inte gilla och gillas av alla man möter. Jag vet att det är stört omöjligt, en jobbarkompis sa nåt bright idag att "det är jobbigare för en själv om man tror att nån inte gillar en, än om man själv inte gillar en viss person..." så sant som det var sagt. Sen måste man inte gilla alla människor men man måste alltid behandla dem med respekt.
Humöret blev bättre ju senare på dagen det blev, jag måste nog bara lära mig att inte engagera mig för mycket i saker som jag inte kan påverka. Om det sedan finns några som kanske har svårt för mig så är det deras förlust eller hur?! ;-)

Ikväll har jag ensamkväll hemma, mannen är på sin matlagningsklubb. Det är ganska skönt att få rå om sig själv och få flippa på fjärrkontrollen hur jag vill. Eftersom mannen säkert kommer gå in och läsa det här senare så är det väl lika bra att redan nu erkänna att flippa på fjärrkontrollen, det gör jag ju nästan som jag vill även om han är hemma ;-) PUSS ÄLSKLING!!

Over and out!

// Sara


Kommentarer
Postat av: Eve

Hur skulle man inte kunna gilla dig? Fattar jag inte! Puss

2009-04-06 @ 22:28:48
URL: http://dreameve.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag älskar ju dig....... puss puss

2009-04-08 @ 12:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0