Snart långhelg :-)

Värmen verkar ha kommit och gått för den här gången och idag är det regn och råkallt ute. Det sägs ju att man ska frysa in vintern och svettas in våren, men efter en lång vinter så bara längtar man ju efter att få klä av sig lite, slänga på sig vårjackan och byta ut de svarta stövlarna mot de vita basketdojjorna. Förhoppningsvis kommer det fina vädret tillbaka till helgen för på fredag ska jag göra det som jag länge planerat...tvätta utsidan på fönstrena ;-) Idag har de sopat gatan utanför så nu är det bara att tuta och köra! Inte för att det är speciellt kul att tvätta fönster men det finns en viss tillfredsställelse när det är klart och man kan hänga upp nya gardiner.

Var rätt frusen när vi kom hem från stan igår så jag kröp ner under filten i soffan, o somnade, halv 9! Väcktes av mannen kvart över 10 som frågade om jag inte kunde sova vidare i sängen istället, borstade gaddarna och trynade gott tills klockan ringde kl 6 i morse. Drömde att jag sprang vårruset, ja ni läste rätt jag sprang. Sprang i mål på 12 minuter, kan tilläggas att tjejen som vann förra året sprang på 17 minuter så ni kan ju tänka er hur trolig den drömmen var *skratt*. Den 28 maj är det iaf dags igen, då drar ett gäng tjejer från jobbet ner till Norrköping och vårrusar. Vi var nere förra året med och det var verkligen supertrevligt. Själva loppet är inte det viktiga, vi e mest ute efter picknick-korgen som man får efter...

Annars har det väl varit en rätt vanlig dag, inte mycket som händer, jobbade på som vanligt och avslutade dagen med en välbehövlig massage. Mannen är på after work ikväll och eftersom det är hockey! ikväll med så tänker jag bädda ner mig i soffan med Carrie, Samantha, Miranda och Charlotte :-) Till skillnad från mannen kan jag se den filmen om och om och om igen :-)

Nu dags att läsa för grabbarna, Harry Potter är sjukt spännande just nu!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0