Sol ute, sol inne, sol i hjärta och sol i sinne...

...tänk vad lite sol kan göra för humöret.
När jag kom hem idag satte jag mig i mitt lilla solhörn och bara njöt med en bok en stund innan friidrotten med storebror. Efter att ha gått hela vintern som nån grönglåmig alien så vill man ha färg...fort!!! Å fort går det, det känner jag nu, mental notering till mig själv: Det kan vara en bra idé att smörja sig själv med SPF oxå, inte bara barnen :-)

Det fina vädret ska visst hålla i sig över helgen och det är ju riktigt trevligt. Vi har en hel del att göra i trädgården iom att den varit uppgrävd. Kruxet är att vi inte kan göra så mycket förrän byggar´n varit här o gjort sitt med grävmaskinen, han var här förra veckan och sa att om ca 2 veckor skulle han kunna komma förbi så vi får väl se om det är klart innan maj blir juni....Så trädgårdsarbete blir det inte mycket med. Men då finns det ju alltid annat att göra, som t ex måla utbygget. En andra mental notering: ring färgaffären o kolla om man kan göra det redan nu eller om det fortfarande är för kallt på nätterna...

På söndag har jag iaf förhandlat till oss barnvakt, eller ja redan från lördag då grabbarna åker till mormor och morfar. Vi hade tänkt gå på bio men The Reader har inte kommit till Nypan ännu så nu lutar det åt Dreamgirls i soffan istället. Inte fy skam det heller. På söndag ska vi göra Kungens Kurva, IKEA, MediaMarkt, Skärholmen Centrum.. u name it.

Nu kallar sängen, i morgon är det kortdag följt av långhelg, me like!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0