Första skoldagen

Idag började skolan för båda min grabbar. På skolgården satt jag och pratade med några andra mammor hur det var när vi började skolan. MInns så väl min första skoldag. Jag gick i samma klass som min kusin i låg- och mellanstadiet, han var lite tuffare än jag, satt rak i ryggen långst fram medan jag satt längre bak och bet på naglarna :-)
Vi pratade också om sommarloven. De andra tjejernas mammor var lärare medan mina föräldrar jobbade, men jag kan inte komma ihåg var jag var om dagarna, det fanns ju inte fritids som det finns nu. Efter lite funderande mindes jag mina härliga sommarlov med mina kusiner ute hos mormor och morfar. Man fick inte äta frukost i nattlinnet men man fick socker på filen, vi fick leverbiffar med MYCKET lingon och mormor satte resårband i våra gympadojjor för att slippa knyta om o om o om igen. Min ena kusin hade med sig en kompis en gång och han imponerade djupt på min ganska stränga morfar när han tog i hand och bockade. Morfar var inte lika impad när killen senare lekte med hans jaktgevär *s*

En annan sak som jag minns med mina sommarlov var att solen ALLTID sken! Är det inte underbart hur sinnet fungerar, den verkar blockera alla tråkiga minnen och regniga sommardagar :-)

//Sara

Kommentarer
Postat av: "Kusinen"

Kan meddela frun att just för att jag var skitnervös satt jag längst fram och försökte verka allt annat än just det. Minns det som igår... nästan. Är ett tillvägagångssätt jag fortfarande praktiserar förövrigt....

2009-09-24 @ 16:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0