Hund med dreads?

I morse när jag gick till jobbet i sommarregnet såg jag en hund som jag aldrig sett förut. Anledningen till att jag reagerade var för att det var som att se en stor rastafariperuk komma gående. Googlade o hittade den faktiskt, det var en Puli. Myten säger att den är allergivänlig pga att den inte fäller sin päls, men det ända jag kan tänka på är hur mycket små små djur det måste finnas i pälsen, något som den tillförlitliga (?) källan Wikipedia är snabba att påpeka oxå.

Mötte även en bekant på min promenad, hon frågade om jag börjat jobba ännu. Japp är inne på min 5e vecka sa jag. Och det var då det slog min, jag kan börja räkna ner, för jag har snart semester igen TJOHOO!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0