Idag har jag lärt mig en hel massa nya saker :-)

Idag har jag varit o klippt mig hos min bästa frissa Anna. Hade lite funderingar på om jag skulle klippa av lite baktill för att få det jämnlångt men se nähä då det ville inte Anna höra nånting om. Så hon tog den sedvanliga centimetern och såg sen till att mitt trista solblekta burr förvandlades till varmt chokladbrunt med röda slingor höstsvall :-)
1400 kronor fattigare och en trevlig pratstund senare mötte jag upp Evelina för lunch och lite catching up eftersom vi inte träffats på en månad. Eve berättade om att det inte är en sån barnlek att bestiga Kebnekaise som man kanske kan tro och att när man anstränger sig så man tror man snart ska dö så han man alltid 40% kvar att ge. Kan ni tänka er 40%!! Snacka om att psyket jobbar emot en. Ska iaf komma ihåg detta när jag och Evelina tar oss runt Djurgården och tjejmilen på söndag.

Har inte målat nåt idag, och inte igår heller. Har dåligt samvete för det för det har ju varit fint väder. Men igår var jag deppig och hade ingen lust med nåt. Varför? Min hårddisk kraschade i söndags och iom detta så försvann de flesta sommarbilderna, bl a alla bilderna från när Håkan och jag var i Riga :-( Idag har det varit en kille här och kollat om han kunder rädda bilderna men det verkar tyvärr inte gå. Han tog den med sig och skulle testa en sista grej, nämligen att stoppa datorn i frysen! Tydligen så blir läsaren på hårddisken "slö" då och man kanske kan få ur lite info ur den. Fick höra igår att bärbara datorer är väldigt känsliga och att man ska vara försiktig med att bära omkring på dem, frågade Kim om det stämde. Alltså jag vet inte om han varit lärare eller så men han förklarade så bra att allt blev solklart. Såhär är det: Man kan likna en bärbardator vid en skivspelare och hårddisken vid en grammofonskiva. Om datorn får en stöt, kan räcka med att man ställer ner den för kraftigt på bordet, så hackar "nålen" i hårddisken och det blir "hack". Så så e de med det.

En hel massa nytt har jag alltså lärt mig idag...synd bara att det ska vara på bekostnad av våra underbara solnedgångsbilder *grååååt*

//Sara

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle vara glad om jag bara hade målning att få dåligt samvete för nu när jag är sjuk. Taketbygget står stilla, det känns inte så bra... Men vad ska man göra när man är sjuk.. bara vänta ut tiden :-(

2009-08-25 @ 21:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0