I can see clearly now

I morse, när jag trava till jobbet i iskyla så kall att jag trodde att jeansen skulle frysa fast på benen så slog det mig varför humöret varit som det varit på sistone. December, månaden som ska vara förväntningarnas månad, när man bara ska gå omkring o dricka glögg o mysa har för mig förvandlats till en månad med måsten. Jag måste baka lussekatter, jag måste bygga pepparkakshus, jag måste fixa ditt och greja datt. O jag tror att det beror på att jag minns hur det var när jag var barn. När vi stod tillsammans i köket en hel dag och gjorde julgodis. Jag har inte gjort en ända godis i år, inte en ynka liten knäck. Men vem säger att jag måste alla de där sakerna? Jo, bara jag själv. Jag brukar inte ge nyårslöften, men på vägen hem i den lite mindre isiga kylan så formulerade jag fram några:

2010 ska jag:
-släppa alla måsten och bara göra sånt som jag, eller ja ok barnen oxå då, vill.
-jag ska bara leka med de kompisar som jag vill leka med och som jag vet tycker om mig för den jag e. Även med mina fel o brister.

-ja o så var det det där med beach 2010, men det är ju återkommande varje år *s*

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0