Barnfri

Körde killarna till farfar idag. De ska vara där till på fredag. Vilket innebär tre barnfria kvällar. Vad göra?? I morgon blir det en tur med Norton innan vi möter upp Thess o Robban på Röken. Guddotter Thea skulle få vara hemma hos mormor, lite synd vill ju träffa henne men har full förståelse för föräldrarna, några barnfria timmar kan göra underverk. Får ju träffa henne nästa vecka när storebror fyller 8 år.
Känns helt sjukt att det är 8 år sedan han kom. Minns så väl när det satte igång. Vi hade passerat "due-date" med fyra dagar och mannen skulle gå på konsert med Ulf Lundell när jag började känna att det var på G. Vad händer nu? undrade mannen. Gå på konserten du det här kan ta dar, svara jag kolugnt och skicka iväg honom o pappa medan jag tog med mig mamma ner på stan för att kolla in karnevalen. Mötte min kusin som frågade varför jag såg så konstig ut. Ni män som sett era kärlekar med värkar, o ni få kvinnor som kollat er i spegeln under en värk (ja eller hur?!) fattar nog varför han frågade.
Men precis som jag sa till mannen, det här kan ta dar, det gjorde det. Eller iaf en o en halv dag :-S 36 timmar från det att det satte igång kom vårt lille skrynkliga bylte till världen, 4425 gram tung och 53 cm lång. O om en vecka fyller han åtta år...



//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0