Manual labour!

Det är ju vår sista gemensamma semestervecka nu och tanken var ju att vi skulle få ordning på trädgården innan jag börjar jobba igen. I måndags körde vi lekstugan till barnens sysslingar på Arnö och virket som blev över från bygget till pappa och mamma för förvaring. Efter det plockade jag isär bokhyllorna i vardagsrummet, tänkte stoppa ner dem i källaren tillsvidare men fick ett infall och la ut dem till försäljning på facebook och igår em kom en jobbarkompis och hämtade dem! Mellan skurarna förberedde vi för dagens uppgift. Solen skulle ju nämligen skina så vi hyrde en jordfräs för att luckra upp jorden där den nya gräsmattan skulle va, en baggis trodde vi, bara o tuta o köra. ELLER HUR!!! Hårt packad jord, det studsar bara en jordfräs på, så det var bara att fatta greparna och börja handvända 140 kvm gräs och lera för att sedan köra över med fräsen.... 5 timmar senare var vi klara och mitt dåliga samvete för att jag inte tränat på hela semestern som bortblåst, känns som om jag kommer vara bra mör i morgon. Men trots att SMHI lovar skitväder så är det bara att bita ihop för någon gång efter 7 på morgonen så kommer en lastbil med 10 kubik jord som ska krattas ut. Fast det får nog vänta till på fredag för i morgon kommer Thess och lilla Thea och hälsar på. Ska bli kul o träffa dem för det var ett tag sedan nu och Thea har visst lärt sig en hel del nya saker till sin kära mammas förtvivlan *s*. Köpte lite söta kläder till henne i Italien och Riga som jag hoppas passar, bildbevis kommer med största säkerhet.
På fredag ska vi till Patrik och Lotta, Patrik fyller år. Fast det är inte mest därför som vi ska dit...vi har kommit fram att det var alltför längesedan som vi var riktigt packade ihop :-) Så igår skaka, hacka och strödde jag ihop en halva turkisk peppar-shots som nu står o gosar till sig i köket. Planerar att va ordentligt bakis på lördag, fast idag kom jag på att vi ev. ska rulla gräs då...men det har jag ju gjort förr så om jag bara har cola i närheten och får en pizza efteråt så kommer det gå galant ;-)

   

Efter många om och men och stånk och stön så var den äntligen på plats och en lycklig Hilda fick inviga sin nya lektuga!


  
Grepa...fräsa....o titta så bra det blev, eller kommer att bli ;-)

Javisst ja, en sak till har ju hänt idag, lilleman tappade/drog ur sin första tand, 7 veckor kvar till skolstart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0