På äventyr i den stora huvudstaden

Min systers kille fyllde 30 häromledes och firade med stor fest uppe i Skellefteå. Vi var inte med utan bjöd istället ut dem på middag i Sthlm i fredags. Hade bokat bord på den thailändska restaurangen Koh Phanang. Har hört från flera att detta är ett ställe utöver det vanliga. O så rätt de har!!! Det är som att kliva rätt in i Thailand(säger de som varit i Thailand, det har dock inte jag), bambu och växter överallt, små bord ihopträngda i små bås, och maten, maten var helt underbar. Vi beställde in något som de kallar try many, då fick vi in fyra olika rätter med olika styrka. Till detta thailändsk Singha och jordgubbs-caiprinhia.
Efter middagen fortsatte vi ut på ett myllrande Söder, dissade Kvarnen pga inträde och hamnade till slut på en pub på Götgatan. Där beställde jag en drink som blandades av självaste Robinson-Özcan! Nån som minns honom?? ;-) Här skulle det ligga en liten filmsnutt där jag imiterar Charlotte Perelli men jag har inte lyckats lista ut om man kan lägga upp "egna" filmer på bloggen, nån som vet om det går? Ni får hålla tillgodo med bild istället.

Igår kom pappa o mamma upp med barnen och vi tog båten över till Djurgården och Gröna Lund. Vi o hela världen! Eller ja, inte hela världen men väldigt många iaf. Åkte några berg o dalbanor och tog ett par svängar i Lusiga Huset. Klarade för första gången att ta mig upp för trappan utan problem *jäj*. Hoppade dock över Insane, jag är väl inte galen heller!


Idag har vi pysslat i trädgården, klippt gräset och flyttat sten från ett ställe till ett annat. Känns skönt att det snart är klart. Storebror kom o frågade idag varför vi hela tiden måste hålla på o greja, ja det kan man fråga sig...det har varit mycket grejande den sista tiden, ska bli skönt att bara ha småprojekt o fixa med i höst.
På eftermiddagen kom min kusin Hanna och hennes svägerska, tillika min arbetskamrat, Linda på fika och vi fick en mycket trevlig pratstund i solen mumsandes smarrig rabarberkaka som jag hittade på nätet igår. Tänk vad kul bloggar det finns där ute. Ni hittar länken till höger på sidan...rekommenderar ett besök.
I morgon börjar mannen jobba igen o även om han inte låtsas om det så har han nog lite ångest, samtidigt som jag tror att han, liksom jag tyckte, tycker det ska bli skönt att komma tillbaka till vardagen. Grabbarna är lediga den här veckan och har ett hektiskt schema bokat. Till mormor i morgon, Kolmården med mina syskon på tisdag, Sthlm och Grönan, igen, med farfar och Maggan onsdag-torsdag. 200% uppmärksamhet en hel vecka!!!

Ska försöka koncentrera mig på filmen nu, o ladda för en ny vecka. Tre veckor till på jobbet sen semester igen :-)

//Sara


Kommentarer
Postat av: Evelina

Kul att ni gillade Koh Phanang. =) Puss

2009-07-27 @ 12:33:51
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0