Tänk att man kan bli så trött...

...när man inte har nåt att göra.
Är ju tillbaka på jobbet sen igår. Idag har det varit superlugnt, har fått sitta o vänta på att samtalen och mailen ska ramla in. Till slut har man läst all ny information hundra gånger...
Mannen och svärfar har rullat ut 52 kvadratmeter gräsmatta idag, det blir så bra! Tänkte jag skulle göra en insats jag med och plocka bort betongplattorna där gräset ska ligga när mannen och storebror var på fotbollsträning. Med god hjälp av lilleman blev det 16 stycken plattor bortplockade innan en liten ettrig myra bet mig på insidan av låret :-( Då var det inge kul längre så vi gick in o hoppa i duschen istället. Nu ligger han i soffan och kollar på film o jag har tagit på mig mysisarna. Finns det nåt bättre att göra efter en lång dag på jobbet än att ta på sig mysisarna, plocka ut linserna och ta av sig bh:n ;-) Vår kompis Robban brukar säga när vi ska komma o hälsa på dem att "är det bara Sara o co som kommer, då behöver jag inte byta om" *haha* Visst är det skönt med såna kompisar som man kan slappna av med.

Igår kom en kompis till storebror och lekte på kvällen, han tog med sig sin mamma o storasyster så vi satt o tjöta en stund över ett glas rosé. De har ett par tuffa år bakom sig och ibland kan jag känna mig så maktlös, vad kan vi göra för att hjälpa till? Har dock börjat förstå att en pratstund och lite käk räcker en lång väg. Min mamma hade alltid den inställningen när jag bodde hemma att kom det extra folk på middag så kokade man bara lite extra pasta, så känner jag med och jag hoppas att mina vänner känner att de alltid är välkomna hem till oss.

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0