Vart tog värmen vägen?

Igår natt kom vi hem från vår Riga/Jurmala tripp. Flyget var försenat så vi landade inte förrän halv 12 så idag har vi tagit sovmorgon. Vi hade en underbar resa och trots att vi bara var borta över en natt så kändes det mycket längre eftersom vi hann med så mycket. För er som funderar på om Riga är nåt för er kan jag bara säga: ÅK! Det är en jättemysig stad med bra shopping :-) Gillar man dessutom strand och spa så får man inte missa Jurmala utanför Riga. Där måste Östersjöns vackraste strand ligga. Den är 3,3 mil lång och sanden är fin som vetemjöl. Vilket innebär att den fastnar överallt så förrutom den lilla påsen som jag tog med hem så sitter en hel del kvar i mina skor. Under våra två dagar har vi solat, badat, varit på spa, ätit gooooood mat, turistat och sist men inte minst, shoppat!! Kort sagt en komplett resa på kort tid.


Solen sken i morse när jag vaknade, men den riktiga värmen verkar vara över för denna gång. Mannen har börjat måla balkongen idag medan jag har ägnat mig åt lite trädgårdsarbete.
  
I morgon är det måndag och början på min sista semestervecka. Känns väl inget speciellt egentligen. Jag har ju fått två och en halv underbara solveckor fulla med aktiviteter. Nu i veckan ska vi arbeta i trädgården och lägga gräs. Då kan det vara ganska skönt om det inte är 30 grader varmt. Fast å andra sidan så behöver det ju inte regna heller....hm... ja ja det rer sig. Nu ska jag gå o ta en macka!

//Sara

Kommentarer
Postat av: Eve

Mysigt! Kram

2009-07-07 @ 08:26:08
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0