Tekniska problem.

Vi har haft tekniska problem på jobbet idag, serious tekniska problem! Allt på grund av ett litet ynka blixtnedslag i Stockholmia. Oftast brukar dessa små hickor vara ganska snabbt lösta men än så länge fungerar inget annat än telefonen och internet. (Internet kom igång vid lunch tack o lov!)
Eftersom det är lugnt på jobbet så har de skickat hem folk i förtid, några i taget har fått flexa ut och eftersom alla vill gå hem tidigt så har man använt sig av lottning. Jag jobbar inte heltid vilket innebär att jag går hem lite tidigare varje dag. Därför tyckte jag att jag kunde vara schysst och avstå lotteriet till förmån för mina kollegor som annars jobbar till 17.15.

Verkar dock vara rätt ensam med det tänket för 14.30 trippade några deltidare hem....de skulle egentligen ha jobbat ända till 15.00!!! :-o Det som jag tycker är värst är att den som gör lite extra för sin omgivning sällan får någonting för det. Fast å andra sidan om alla var ego och tänkte på sig själv först så vete katten...den världen vill jag inte leva i. Jag tänker fortsätta "take one for the team".

Så här kommer en stooooooor kram till alla er som fick lov att sitta kvar på jobbet trots att solen skiner ute och smhi lovar regn resten av veckan....
(o en liten kram till er heltidare som vann lotteriet fare and square, hoppas ni tog tillvara denna extra lediga tid ;-) 

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0