Torsdagkväll

Låg ju hemma i soffan igår. Hade ingen feber men kände mig matt. Tur att syster yster lånat ut sin Sex And The City box så jag hade nåt att göra. Kände mig pigg i morse så jag packade mig iväg till jobbet. Hann bara komma dit så kände jag att jag nog hade haft lite för bråttom. För att inte ge ut för mycket info för er som tänker i bilder så har min mage varit i uppror de senaste dagarna och idag värkte den ordentligt. Hade administrativt arbete hela dagen så jag tänkte att det ska nog gå bra men efter att ha pendlat mellan magknip, illamående och kallsvettningar ett par timmar så kastade jag in handduken och åkte hem. Passerade apoteket för lite vätske ersättning och City Gross för Pro Viva och Dofilus innan jag landade i soffan. Känns bättre i kistan  nu förrutom att jag är grymt hungrig...är dock satt på flytande kost resten av dygnet, förhoppningsvis är det bättre i morgon då jag ska på studentuppvaktning.

När man ligger hemma och kollar på TV som inte kräver mycket av ens intelligens så far tankarna runt. Just nu snurrar de runt en nära vän som för tillfället inte mår speciellt bra. Jag vet inte hur jag ska göra, jag hoppas o tror att hon vet att jag finns där om hon behöver mig men jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig. Ska jag vänta in henne eller ska jag vara mer på? Ska jag låta henne ringa mig när hon vill prata eller ska jag ringa upp och fråga hur det är? Själv är jag ju sån att jag gärna ältar med alla som vill, eller inte vill kanske för den delen, saker som snurrar i mitt huvud. Jag menar jag ringer ju inte för att jag är nyfiken eller vill vältra mig i andras olycka, jag bryr mig!!

I morgon är det skolavslutning. Som alla andra år så kommer samtalet så småningom in på vädret. Här hemma samlas vi på gräsvallarna utanför slottet och är därför väldigt beroende av vädret. Tänk vad energi man lägger på att oroa sig för vädret, kolla det på tv och webben, hoppas att smhi har gissat rätt eller fel bara denna gång. Tänk vad mycket energi man lägger på något som man inte kan påverka överhuvudtaget!! Idag väljer jag att hoppas på att de gissat fel när de säger regn och 12 grader i morgon eftersom solen skiner ute ikväll, vad är det man säger "hoppet är det sista som överger en"   :-)

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0