Mot ljusare tider..

Har vårdat barn idag med. Eftersom han var piggare idag så gjorde jag upp planer för vad jag skulle göra här hemma. Tvätta fönster, tvätta kläder, rensa i allmänhet....hur mycket av detta tror ni blev gjort?? Alldeles rätt - INGET! Till mitt försvar kan jag säga att jag kom på den brighta idéen att det är rätt dumt att tvätta fönstrena innan gatorna sopas och efter ett samtal till kommunen så vet jag vad jag ska syssla med i påsk.
Sen är det ju faktiskt så att vab= vård av barn, så om han vill spela buzz hela dagen så måste jag givetvis ställa upp på det ;-)

Våren är min favorit-årstid. Ljuset kommer tillbaka, fåglarna kvittrar och grannskapet liksom väcks till liv. Från oktober till mars känns det som om man bodde ensam ute i mörkaste skogen, men så fort ljuset kommer börjar grannarna sticka ut sina vinterbleka ansikten och strax är alla igång och fixar i trädgårdarna. Vår ser för tillfället ut som ett slagfält efter höstens dränering och byggarbetsplats men planerna är att det ska bli ordning på det i sommar, så förrutom tidigare nämnda Italien-resa så har vi vår semester fulltecknad. Vi håller tummarna för en torr sommar...

I morgon ska mannen vara hemma med storebror och jag ska tillbaka till jobbet. Ska bli ganska skönt, vore jag bättre på att ta för mig saker skulle jag gärna vara hemma längre men eftersom jag mest ligger i soffan och pillar naveln så kan jag lika gärna gå till jobbet och göra lite nytta. I morgon ska jag dessutom börja min talträning hos logopeden. Eftersom min röst är mitt viktigaste arbetsredskap ska jag få lära mig att använda den på rätt sätt, vem vet jag kanske redan gör det, men precis som med kroppen kan man tydligen träna sin röst. Det handlar bara om "commitment"....och disciplin är ju tyvärr inte min starka sida. Ska bli intressant iaf, lär säkert komma rapport om det i bloggen längre fram.

Signing out, sköt om er!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0