Prisa gud snart kommer skatteåterbäringen!!

Mannen fick sin skattsedel idag, men inte jag :-( Så vad gör man? Jo man ringer till mannen på jobbet och frågar om man får öppna hans. Det fick man och nu är fickpengarna till semesterresan räddad :-D Semester ja, nu är det "bara"12 veckor kvar och med dagens sol och plusgrader vågar man ju nästan tro att det kommer en sommar i år med. Vi ska åka till Italien och fira min mamma som fyller 60 i juni så för en gångs skull ser vi fram emot en varm och solig midsommar.

Annars har dagen fördrivits i soffan med febersjuk storebror. Jag är välsingnad med väldigt friska barn och brukar ibland känna att kan de inte bli bara lite sjuka så man får vara hemma och mysa en dag. Men den här gången är det så hög feber att han bara ligger, han vill inte äta eller dricka, jag har försökt med ALLT men när inte ens glass eller pannkakor lockar så är det illa...förhoppningsvis vänder det till i morgon.

Vår lilleman är inte som alla andra, eller jo det är han. Det är bara det att den form som barnomsorgen gärna vill att barnen ska vara stöpas i inte stämmer överens med vad han tycker om saker och ting. Vi har under vintern varit i kontakt med en specialpedagog och idag var det uppföljningssamtal. Vi fick bland annat se på videoupptagning från förskolan och det var jättekul, det är ju inget vi får se annars. Jag tog upp min känsla om att personalen har skapat ett problem för att han inte alltid gör som man ska hela tiden, då sa specialpedagogen något som kändes otroligt skönt att få höra som mamma. Hon sa att:

"ibland tror jag att det är barnomsorgen som skapar "problembarnen" genom att inte anpassa arbetet efter hur barngruppen fungerar"

Tack snälla K för dessa ord!!!
Sedan är jag den första att medge att vår lillemans humör inte alltid är det roligaste, men hellre ett barn med humör och integritet än ett som bara följer strömmen.

Hoppas ni haft en bra start på veckan och att den fortsätter så!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0