3-barns mamma på låtsas :-)

I helgen ska vi leka mamma, pappa, 3-barns familj. Vi ska åka till Ljungsbro och kidnappa vår lilla femmånaders guddotter så att hennes föräldrar får rå om varandra litegrann. Frågade Thess vad de skulle hitta på, förmodligen skulle de fixa lite hemma. För den oinvigde kan det ju låta lite konstigt att man väljer att va hemma o fixa när man får några timmar utan barn. Men ni med småbarnsåren i färskt minne vet hur effektiv man är när man får några timmar utan avbrott för konfliktlösning, blöjbyte och annat "kul". Ta mannen o mig t ex, i lördags bodde ju barnen hos morfar o mormor för vi hade tänkt gå på bio. Nu gick inte den film som vi ville se så vad hittade vi på för kul då? Jo vi målade källaren!

I alla fall, i morgon efter jobbet styr vi kosan mot Östergötlandet och lite trevligt umgänge. På lördag ska vi åka till Gamla Linköping och Valla fullastade med barnvagn, blöjor, babybjörn och barnmat. Jag har sagt till Thess att vi kommer att vara borta minst tre timmar och vi kommer INTE svara när hon ringer *s*. Fast hon är cool, hon vet att vi gjort det förut :-)

På tal om barn så fick jag ett kul sms idag. Min kompis Kikki ska få en bebis!  Beräknad nedkomst för Miltons lillebror är september. Jag blev väldigt överraskad över att de skulle ha barn igen, trodde nog att de skulle stanna vid ett framförallt med tanke på hur det gick till när de väntade Milton. Jag gillar Kikki skarpt hon är så himla go, men hon är inte det vassaste kniven i lådan (kan tillägga att hon är blond ;-) För o komma till saken, Milton var inte direkt planerad och det var inte förrän i vecka 19 som hon fick bekräftat att hon var gravid!! :-o De hade haft nåt konstigt magvirus på jobbet med svullen mage som symptom så hon trodde hon hade fått det, men när det aldrig gick över och hon började få svårt att sova på magen så tänkte hon att det kanske berodde på nåt annat *hihi* . Men de är världens coolaste föräldrar så jag tror att det kommer att gå som en dans. När Milton var nyfödd tältade de på Irland och resorna till pappa Glenns hemland Nya Zeeland är flera.

Fredag i morgon, ska packa lite nu så vi kan dra direkt när vi slutar jobbet. Hoppas ni haft en bra vecka och att ni får en skön helg!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0