Hemma i soffan

Har varit hos min syster i helgen. Mysig middag och skitsnack med några kusiner och ingifta. Det trista med att försöka få till träffar under influensatider är att det ofta blir man(kvinno?)fall, men en liten naggande god skara högg in på smarrig buffé på Lilla Essingen.

En tur på ett knökfullt Ikea blev det på vägen hem, köpte bland annat en ny adventsljusstake till hallen. Lurade med mig syster hem och överraskade pappa som kom på fars dags middag. Kan tipsa om Milkos extra fina creme fraiche med smak av senap, schalottenlök och vitt vin. Bred över lax och gratinera i ugn. Servera med pressad potatis och sockerärtor. Mmmmmmmm


Ibland önskar jag att jag hade ett minnessåll. Jag har en förmåga att fundera och överanalysera saker folk säger och gör. Det blir liksom kaos i huvudet och jag kan inte stänga av. Ibland skulle jag bara vilja tömma huvudet på alla tankar och funderingar, sluta lägga energi på saker som bara suger och som jag inte på nåt sätt kan påverka....jag är bara så trött på att hela tiden undra om det är jag som engagerar mig för mycket i saker o ting eller om det är omgivningen som ja jag vet inte, kaos som sagt. Jobbigt e de iaf.
 


//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0