Nummer 3?

Satt o kollade på Simpsons med barnen ikväll. Snabbköpsindiern Apu fick åttlingar vilket fick lilleman att spekulera hur jag skulle se ut med 8 bebisar i magen. Killarna, o framförallt lilleman, vill ha ett småsyskon, de tycker inte att det räcker med att leka med Thea då o då. Är det inte typiskt!? nu när jag äntligen kommit fram till att jag inte vill ha fler barn! Mannen har vetat det länge men jag har velat fram och tillbaka bra länge.
Egentligen så är det väl mest en sorg över att aldrig få känna ett litet liv i magen. Den där första tiden när man lär känna en helt ny liten individ. Jag har t o m kommit över längtan efter en liten tjej, att få en som e som jag. Det vore så häfttigt att ha en liten när man har två stora som kan "hjälpa till". Storebror var ju bara 2 när lilleman kom, o inte så stor som man gärna ville få honom till.

Men sen är det ju den andra sidan, vaknätter, blöjor, mata, vakta, vagga och vyssja. Det är jag nog inte beredd att göra en gång till. Nä får nog till o hålla tillgodo med Thea och den lille/lilla som kommer om 5 mån :-)

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0