Det kostar att ligga på topp.

Var på fest igår. Igen. Dressade om till galastassen redan på morgonen, några timmars jobb och sen busstur till den stora, vita golfbollen i huvudstaden för att fira arbetsgivaren som fyller 100 år. Seminarie, mingel, middag och underhållning. Up with people uppträdde, vilka sjukt duktiga ungdomar!!! Hade ståpäls och tårar i ögonen om vart annat.
Efter en sväng till baren där ett glas vin kostade whopping 75 spänn blev det lite tanzit och sedan gick bussfärden hem till Nypan igen. Lagom trötta och sega höll vi på o få spel när busschauffören meddelade att busstation var slutdestination och inte jobbet!!!! Förmodligen! Han fick gott bita i det sura äpplet och köra oss ända "hem" för det stod det på piletten :-)

Allt detta festeriande ledde till en ganska seg dag på jobbet....det var otroligt skönt att komma hem till hemmets varma famn, få middag, facebooka lite (man skulle ju kunna tro att jag blir less på att sitta framför datorn eftersom jag stirrar på en skärm hela dagarna, men icke!) och sist men inte minst, krypa ner i soffan och njuta av veckans avsnitt av Greys. Vad blir det denna vecka? Tårar, skratt?? Det som är mest intressant är vilken nästa twist ska bli nu när Meredith och McDreamy är superkära, Izzie är "frisk", Little Grey och McSteamy bor ihop, Yang och GI Joe pratar....(jag Greys-fanatiker?? vad får er att tro nåt sånt *s*)

Men som sagt det kostar att ligga på topp och jag börjar så smått längta till helgen, känns som om jag aldrig kommer i kapp, ska det va såhär till i vår så kommer det bli en låååååång vinter.

Ska förresten få gäster på lördag och har för tillfället matidétorka! Så smarriga, mumsiga förslag på god mat välkomnas, comment away!!! :-D

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0