En bra dag

I helgen har Josefine och Maciej varit här. Fin och jag har känt varandra i snart 15 år, sen vi pluggade, spexade och festade i Skövde. Vi hängde ihop jämt, som Piff och Puff. Numera bor hon i hufvudstaden och det är inte så ofta vi ses, vi pratar ofta om det men tiden går. Som den här helgen t ex, den bokade vi i slutet på juli, inte lätt att synka almanackorna.
Vi hade iaf en mycket trevlig kväll tillsammans, men god mat, champaaaaanche och Trivial Pursuit (jag vann ;-). När vi slog upp ögonen igår sken solen från blå himmel så en promenad med fika på stan blev ett perfekt avslut på en mysig träff.

I morse hade vi avslutningsmöte med snickaren. Det är ett tag sedan de blev klara men det är alltid lite lösa trådar att knyta ihop. Efter att familjen gett sig iväg åt jag frukost i lugn och ro innan jag tog en promenad till jobbet. Förra veckan blev det inte så många morgonpromenader och det slog mig när jag gick där att jag saknat dem. Jag föredrar att va ute o gå när luften är kall och klar som den var i morse, men det var nästan ännu mysigare att traska hem i skymningen och veta att när jag kommer hem väntar det bästa jag har...eller ja, kidsen var fullt upptagna med sitt och mannen mötte jag i dörren innan han drog vidare men maten stod färdig på bordet så jag ska inte klaga :-)
Nu har storebrors kompis åkt hem och killarna sitter klistrade framför Avatar. Ikväll får jag flippa på fjärrisen hur jag vill, ikväll får jag kolla på de svenska Hollywoodfruarna...men vänta lite nu...det är ju inget sånt ikväll. Hm vad ska man då roa sig med, får surfa in på tv.nu och kolla.

Den här veckan ska jag chefa några dar, i vanliga fall traskar jag hem strax före fyra fyra dar av fem. Denna vecka blir det att gå hem efter fem fyra dar av fem. Vi får väl se vem det är som somnar tidigt i soffan på fredagkväll :-) Fast på onsdag ska vi få mat hos Lotta och Patrik och det är alltid välkommet!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0