Monopol-mästare!

Mannen, storebror och jag spelade monopol ikväll och, för första gången nånsin tror jag, så vann jag!! När jag var barn och spelade med min bror så satsade jag alltid på stationerna, för ju fler man hade desto mer pengar fick man ju om nån hamnade på dem. Tyvärr hade jag oxå en förkärlek för Västerlånggatan och Hornsgatan och inbitna monopol-spelare vet ju att de gatorna inte inbringade många kronor.
Min ekonomiske bror såg däremot alltid till att köpa Drottninggatan, Gustav Adolfs Torg, Diplomatstaden, Centrum OCH Norrmalmstorg. Där byggde han hotell...o där har ni förklaringen till varför jag aldrig vann Monopol.

Mysigt var det iaf att umgås kring ett spel istället för att nån sitter framför tv:n, en annan spelar ps2. Eller som nu två soffpotatisar som sitter med varsin dator i knät *s*

Nu blir det film en stund sen skapligt i säng, så e de när man e fotbollsförälder :-)

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0