Rapport från verkligheten.

Jaha, så var det lördagkväll igen. Denna vackra septemberlördag har vi...städat!!! Kan väl tyckas vara ett rätt trist lördagsnöje men det var long overdue. Som grädde på moset så stack killarna och lekte med kompisar i förmiddags och var borta hela dagen vilket gav mig möjligheten att verkligen RENSA!!
4 timmar senare var varenda hylla dammad, golv dammsuget och täcken vädrade och klädda med nya lakan. Till o med vår sängkappa har fått komma ur sin exil i tvättstugan där den legat sedan förra årets kräksjuka...

Nu har jag badat mig själv, baddat in mumsiga kryddor i lammsteken som nu ligger på grillen och njuter av lugnet med en kall Corona. Så himla skönt att ta kväll, det har varit en tuff vecka full med nya utmaningar.

Tisdag och onsdag hoppade jag för första gången in som vikarierande chef på jobbet. Var rätt nervös första dagen, hade en konstant känsla i början av att det var nåt som jag missade. Men första dagen gick utan större katastrofer och jag somnade ovaggad den kvällen. Det som fascinerade mig mest min första dag som "chef" var hur annorlunda en del människor betedde sig, jag menar jag är ju samma människa även om jag just denna dag har det övergripande ansvaret för att information o andra nyheter kommer ut till mina kollegor. Jag finns inte där för att storebror ska se dig utan för att kunna stötta o hjälpa till om någonting inträffar.

Onsdag till fredag åkte mannen till Frankrike och jobbade vilket innebär att jag hade hela ansvaret hemma med allt vad det innebär av hämtning, lämning, matlagning och fotbollsträning (jag vet, jag har egentligen inget att klaga på). Därför var det rätt skönt att avsluta lite tidigare igår. Var på uppföljningssamtal hos lilleman och fick rapport om hur det gått för honom hans första veckor i skolan, jättekul att höra att allt funkar jättebra. För det är ju så, en gång yngst, alltid yngst och man tror inte att han ska klara det lika lätt som storebror gjorde *s*

Men som sagt, nu är det äntligen helg och lördagkväll. God middag väntar o sen ska vi nog kolla in nypremiären av "Här är ditt liv", ska bli spännande att se om Oldsberg klarar det lika bra som sin föregångare. Oldsberg är väl annars inte känd för att vara den som kan spela andra fiolen, inte i min mening iaf. I morgon väntar fotbollsmatch, Gnesta hemma, HEJA IFK!!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0