Trip down memory lane

Jaha. Igår var jag o mannen och tittade på HUSET. Det var lika fint som jag mindes det och det är verkligen en liten oas mitt i betongdjungeln. Fick till och med min annars väldigt vid marken förankrade man att leka "fantasi-leken" med mig. Alltså om vi inte behövde tänka på priset skulle vi kunna tänka oss att köpa detta hus? ABSOLUT! Men som sagt nu var det där lilla problemet med pengarna.
Därför har jag idag roat mig med att göra en + och - lista i huvudet:

Plus:
Innanför den oansenliga trägrinden öppnas en grön oas mitt i stan
Mysigt gårdshus
Känslan i huset, I löööv it!


Minus:
Priset
Direktverkande el = DYRT!!!
Renoveringsbehov av kök och samtliga ytskikt nödvändigt. Vilket skulle innebära att vi skulle behöva göra om allt från början
Svårmöblerat

Minuslistan vinner med hästlängder och ju mer jag tänker på det desto mindre vill jag sälja vår egen lilla oas som kanske inte ligger mitt i betongdjungeln men bara några 100 meter därifrån, där är dessutom allt klart, nästan :-)



//Sara

 


Kommentarer
Postat av: Evelina

Håller med om att minuslistan vinner. Ni har ju precis fått det sååå fint. Men visst är det mysigt att drömma sig bort lite... Låtsas att man skulle köpa det. Hur skulle man renovera, vilka tapeter skulle man välja, vart skulle alla möbler stå osv. Sånt gillar jag! Ses snart!

2009-09-09 @ 07:40:43
URL: http://lukastorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0