Att äta eller inte äta...

...det är frågan.
Mannen är ute o reser. Barnen har inte kommit från bonus-farmor ännu, o när de kommer så är de utfodrade (lyx). Frågan är då om jag ska ta tag i o laga nån middag eller om jag ska skaka ihop en shake...Har insett att Cambridge kommer bli min lifesaver de få dagar jag är själv hemma o inte "orkar" laga mat. 2,5 dl vatten o en påse pulver o jag e all set, o har som bonus dessutom fått i mig den näring som jag behöver. Mer än vad jag kan säga om de fil o mackor som det brukar bli i såna här fall. Eller ännu värre, snask och annat skit.
Ska grunna en lite stund till på det...för å andra sidan så har jag i kylen alla ingredienser till en grymt smarrig pasta...

I Sverige är det lag på att man som bilist ska stanna för gående vid övergångsställe. O precis som allt annat som jag har en åsikt om så ska jag oxå va den första att erkänna att jag inte är guds bästa barn i detta fall heller (inga stenar i mitt glashus inte). Men jag har upptäckt en rätt komisk sak. Det finns tre övergångsställe-scenarion:

1: Den gående visar med all tydlighet att den tänker gå över, bilen kommer en bit bort o har gott om marginal att stanna. Helt enligt regelboken alltså.

2: Den gående slänger sig ut utan förvarning vilket gör att bilisten måste ställa sig på bromsen, till dessa hör även cyklisterna.

3, o den jag blev så full i skratt över i morse: Ett mellanting av ettan och tvåan. Jag ställer mig o visar att jag ska gå över. Bilisten kommer och sitter nog i tänker på nåt helt annat för den saktar inte ner för att stanna, men precis när de kommer fram till övergångsstället och det är försent för att stanna så upptäcker de att jag står där. Då är det som om de vaknar till och skäms att de inte släpper över mig, för de får nåt konstigt stirrigt i blicken som om de egentligen inte ser mig och bara kör vidare. Jag vet, jag e precis likadan...måste träna på det, för jag menar det är ju inte så att vi står vid övergångsstället för vårt höga nöjes skull :-)

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0