It´s a djungle out there!

I torsdags gick jag in på Å och skulle köpa en ny mascara. Efter att i många år strävat efter volym och tjocka fransar så är längden prio 1 nu. För er som forfarande vill ha volymen kan jag rekommendera Lumenes blueberry curl, ett säker kort i min make-up bag i flera år nu. Därför föll det sig natruligt att fortsätta med samma märke nu när jag istället vill ha de där låååånga svepande fransarna. Lumene Excellength Mascara blev resultatetförra gången. Helt ok men inte helt bra ändå, därav shoppingen i torsdags.
Nu e det ju så att det finns en uppsjö av mascarareklam i dagens media, o det är ju bara en bråkdel av utbudet som finns irl...Bestämde mig till slut för att satsa på L'oreal (because I'm worth it ;-). Hittade deras "Telescopic - lengthens to the extreme" o so far so good. Men nu kom det verkligt kniviga, det fanns inte mindre än TRE varianter av denna Telescopic mascara!!  Jag kunde för mitt liv inte röna ut vad skillnaden skulle vara så jag fick helt sonika ta med mig alla tre till kassan för experthjälp o håll i er nu: Den ena förlängde fransarna, inget mer med det. Den andra gick extra nära fransroten o gjorde så att det såg ut som man lagt en supertunn eyeliner. Den tredje, den var inte bara svart, den var extra mycket svart :-O
Variant nummer två fick följa med mig hem och jag måste säga efter att ha provat den för första gången att den håller vad den lovar :-)

                                

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0