Koz'modem'yansk

Nån som vet var det ligger? Mellan Novgorod och Cheboksary. Ringer det fortfarande ingen klocka? Ok, sätt dig i bil, tåg eller flyg och åk 60 mil öster från Moskva och du kommer till Ko'modem'yansk.
I Koz'modem'yansk finns ett hotell, men man ska inte räkna med rent vatten i kranen, eller duschen för den delen...O varför ägnar jag då ett helt inlägg åt denna "lilla" by i Ryssland? Jo, för att i morgon sätter sig mannen o hans kollegor på ett flyg för att tillbringa en vecka i just Koz'modem'yansk. Med tanke på förra veckans händelser så tröstar jag mig med att de inte ska åka nån tunnelbana och jag tror inte att det finns nåt av intresse för terrorister på den ryska landsbygden. Är dock lite för många om och men o saker som måste flyta kring denna resa för min smak så det är tur att det inte är jag utan herr filbunke själv som ska åka ;-)
Själv ska jag gå tillbaka till jobbet efter fyra sköna lediga dagar fulla av...ingenting faktiskt. Vi har mest varit hemma och slappat och det har varit otroligt skönt. Så skönt att det nu känns som hög tid att gå tillbaka till jobbet o få lite stimulans ;-)

//Sara

Kommentarer
Postat av: mannen

Det är en hel del som är annorlunda i detta gigantiska land. Du ska få se - jag har många bilder...



/Puss

2010-04-07 @ 15:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0