Lite andlighet en härlig solig vårsöndag som denna.

Jag var på högmässan i morse. Tror inte att jag varit på högmässan sedan min konfirmation för väldigt många år sedan. Är inte speciellt troende eller kyrklig men då de idag skulle be för de som avlidit, o därav min lilla mormor, så tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att få sig lite andlighet. Man får en speciell känsla av vördnad när man kommer in i en kyrka, ett lugn som stannar kvar långt efter.
Tog en lång, stegrik, promenad med mina tankar efteråt och sitter nu i trädgården och njuter av vårsolen. Nästan all snön är borta och det känns verkligen som om det finns hopp om livet. På vägen hem mötte jag vår 11-åriga granntjej som pimpad med handväska var på väg ner till stan. Log för mig själv när jag såg henne o hennes kompis liksom två minivuxna förväntansfullt var på väg ut att shoppa. Känns inte som att det var så länge sedan som hon tultade omkring i trädgården med runda kinder och hängande blöjbak...

Alla som bor i ett villaområde där man knappt ser var den ena trädgården slutar och den andra tar vi kommer säkert känna igen sig nu. Efter att man vinterrustat trädgården och plockat undan trädgårdsmöblerna nån gång i oktober så ser man inte mycket av sin grannar på hela vintern. Man vinkar till varandra när man skrapar isen från bilrutorna, man byter några ord hängande på snöskyffeln. Men så fort snön smälter bort, solen tittar fram och man hör fåglarna kvittra då sticker vi ut våra vinterbleka näsor och vips är det full snurr i trädgården igen med träd som ska klippas och trädgårdsmöblerna som ska ses över inför den kommande säsongen. Innan du vet ordet av ligger grilloset tjockt över nejden och man hör barnen leka i parken ända fram till sent för nu är äntligen ljuset här!

Större delen av denna härliga, soliga söndag har jag nu tillbringat i trädgården odlandes några nya fina fräknar. I morgon är det måndag men söndagsångesten syns inte till, arbetar i morgon och sen åker jag o mannen till vår stad i världen, PARIS! <3 Om det är nånstans man ska möta våren, så är det i PARIS :-)

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0