28 februari

I morgon är det mars. Andra år har det om vi inte haft otur o haft en grön vinter börjat titta fram små gröna plättar på baksidan. Men denna vinter är inte som andra vintrar. Vallarna ligger fortfarande meterhöga och det varma vädret har gjort det smått livsfarligt att ge sig ut o gå utan att riskera att få en mindre lavin i huvudet. Dessutom varnar de för minusgrader i veckan som kommer så det kommer att vara haaaaalt att gå till jobbet.

Denna, den sista, söndagen i februari sov jag länge. Åt (drack) frukost med familjen och började fundera vad som stod på programmet för dagen. Inte ett endaste dugg kom jag fram till. Denna helg har verkligen varit helt utan "måsten", så himla skönt.
Nu sitter jag nybadad och varm i soffan efter en skön söndag. Jag har varit ute o gått med kär vän och avhandlat livsviktiga saker som vad jag ska göra när jag blir stor och vikten av att inte vara rädd för att prata med sina barn. Vi belönade oss med 16 minuter av cancerframkallande fejksol för såhär års är man verkligen inte bara blek, utan helt genomskinlig. Dessutom en sväng via stan o med hem kom sommarens första plagg, en blommig kjol som man inte kan bli annat än glad av :-)

Familjen då? Vad har de gjort denna sköna söndag då vi firar alla Marior? Mannen skottade balkongen igår, men eftersom all snö med buller o bång rasade av taket igår så var det bara att gå ut o skotta balkongen en gång till idag. Lilleman håller på o sätter nytt rekord på Lego-starwars och eftersom storebror inte e hemma så får han spela i fred, utan kommentator ;-) O storebror han har blivit rejält "bortskämd" idag. Inte nog med att kär väns son var här o lekte medan mammorna roade sig, nu är han för första gången på bio utan vuxensällskap....they grow up so fast....

Ska fortsätta på detta sköna, slöa söndags-temat resten av dagen med. Ikväll blir det rester till middag ;-)

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0