Huva! Tänk om man kunnat transferera sig

Tittade ut genom fönstret i morse och möttes av detta:



Bilden spelar tyvärr inte hela verkligheten. För förrutom att det är blött på rutan, vilket avslöjar en temperatur runt slask-nollan, så kommer det ner yrsnö och det blåser ordentligt.
Det är nu man önska att man kunde, likt Harry Potter, snurra på stället och transferera sig till jobbet. Men det blir till o klä på sig regnbralla och luva för mannen har bilen idag. Undrar hur mycket smink jag kommer ha kvar när jag kommer fram? Frågan är varför jag brydde mig om att sminka mig överhuvud taget...Ja, ja, vackert rosiga kinder kommer jag iaf ha när jag kommer fram och det gör ju att den genomskinnligt vinterbleka hyn ser lite friskare ut.

Mycket på G idag, ska till företagshälsovården på hälsoundersökning. Är mest spänd på mitt kolesterol för det har jag aldrig testat. Sen på lite jobbigt möte som förhoppningsvis leder till nåt gott i det långa loppet. Sen ska storebror börja på innebandy ikväll, det ser han fram emot.

Men först, en dag i stormens tecken!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0