Söndag = Städdag

Igår var mannen o jag på det stora svenska möbelvaruhuset. Nya gardiner och lite annat plock stod på listan. Kom hem med servetter o värmeljus (förståss), en ny lykta till trappen eftersom storebror haft sönder den andra. En ny hörnlampa till vardagsrummet, den andra har fått flytta till läshörnan i hallen. Ett större bord till soffan, kudde o täcke till lilleman, nya soffkuddar, en lampskärm, påsklämmor, vattenkanna, tillbringare, slickepottar, spegel, badsalt och sist med inte minst nya gardiner till vardagsrummet o lillemans rum:-)
Åkte vidare till det stora tyska elektronikföretaget och gjorde stora inköp. Ett USB-minne o nya borstar till eltandborsten *s*

Hem till Nypan igen och ut till pappa o mamma som haft barnen. Där bjöds födelsedagsmiddag då pappa fyllde igår. Satt med mamma o syster o kollade på hotell i New York, åååh måtte det bli november snart så vi får strosa runt på den långa avenyerna.
Bänkade oss framför melodifestivalen o ja, vad kan man säga. Dolph var över föväntan. Christine lika hysterisk som vanligt, vad går hon på den människan?? Sen blev det till slut en flipp i form av urgulliga Salem Al Fakir o en inte speciellt oväntad o i mitt tycke flopp med Ola. Men det visar ju bara vilka som röstar i detta sammanhang. Blev dock väldigt besviken över att min personliga favvo Anders Ekborg inte ens kom till Andra Chansen :-(

Å så kom söndagen. Förvarnade barnen igår att vi skulle städa idag. Idag ska vi städa hela huset säger jag till mina barn. Inte jag säger lilleman, inte hela. Nä, ni ska städa era rum, jag ska göra resten...låter som en rättvis fördelning, eller? Ska väl i rättvisans namn säga att mannen också varit med. Tappade som vanligt stinget efter maten så hall, kök o badrum får vänta tills efter storebrors match ikväll.
Men vardagsrummet blev väldigt fint iaf:



//Sara

Kommentarer
Postat av: Evelina

Fiiiiint!

2010-02-11 @ 12:12:11
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0