Dag 3

Dagen har gått över förväntan, verkar som om kroppen börjar vänja sig. Vanilj till frukost, kakao till lunch och kyckling till middag. Däremellan är det bara att peta i sig vattenglas efter vattenglas när det kurrar i magen. Vilket det faktiskt inte heller gjort så mycket idag.
Fast det var liiiiiiite jobbigt när chefens chef dukade upp värsta fika-buffén på eftermiddagen med bl a min favvotårta, gräddtårta med pärongrädde och chokladöverdragen marsipan :-O Men jag stod pall, luktade lite en kompis bit och gick sen o tog ett glas mineralvatten :-D

Det har bara gått tre dagar så jag ska inte ropa hej än på länge, prövningen kommer när jag ska börja äta vanlig mat igen o ni som känner mig vet att min karaktär är typ SKITDÅLIG *s*. Men det känns faktiskt som om det kommer gå vägen den här gången. Jag är verkligen inte sugen på nåt och fantiserar inte om maten jag ska äta sen. Istället ser jag till att belöna mig med ett varmt bad, en stund i soffan med en bok eller högläsning ur Narnia-böckerna med killarna. Sen har jag ju mitt nya fina vardagsrum, vilken härlig känsla det är att sitta i ett rum o bara va o känna att f-n vad bra det blev. Man har ju en vision när man börjar över hur det ska bli när det blir klart o när det sedan överträffar förväntningarna...wow!
Dock blev det inget piff från varken Mio eller EM idag, får ta en tur till det stora möbelvaruhuset där kungen körde av bilen istället.

Vet ni förresten skillnaden mellan "sugen" och "hungrig"?
Om man känner att man vill ha nåt speciellt (i mitt fall oftast ostbågar) så är man sugen, o det suget dämpas oftast av ett glas vatten. Har dessutom upptäckt att om man får kurr snart efter man har ätit så har man oftast druckit för lite. Återigen - universalmedlet H2O :-)

4 timmars övertid idag, ledig i morgon. Signing out!!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0