Me, myself and I

Börjar med att citera Sanna "Nu är det lördag och jag vill att den här julen ska vara över. Vill städa undan granen, plocka ner pyntet och låta livet bli annat än en enda lång långhelg."

Det är jättemysigt att i ljusstakens sken klä granen grann o fin i barnens senaste julpyssel. Men redan på juldagen tycker jag den ser trist o tråkig ut i solskenet som skiner in genom vintersmutsiga fönster. I år gjorde vi därför lite annorlunda, delvis pga att vi skulle måla om i vardagsrummet efter jul. Vi klädde granen redan på Luciadagen och fick därför förväntansfullt njuta av den i två veckor innan den med buller o bång åkte ut på Annandagen :-)
Nu har vi även passerat det nya året och vardagen är nära. Adventsstjärnorna får dock hänga kvar i några dagar till.
Men visst är det konstigt, hur mycket jag än ser fram emot ledighet och helgmys så tycker jag alltid att det är väldigt skönt när vardagen är tillbaka. Jag är som barnen, en rutinmänniska. Jag vill ha koll på vad som händer och sker o vad som förväntas av mig.

Det här året ska jag försöka leva som jag lär, jag ska bara göra saker som jag vill och som gagnar mig och mina kära. Jag ska ta tillfället i akt att utvecklas vidare på jobbet, våga tro att jag är så bra som jag faktiskt är.
Jag ska försöka lägga energin där den behövs, inte irritera mig på småsaker som inte spelar någon roll och som faktiskt suger mer energi från mig än det ger mig.

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0