"Sjuk"

Jag har väldigt kinkiga stämband. Vid minsta tecken på förkylning så bestämmer de sig för att strejka, men det händer även om jag är fullt frisk.
Har gått på en utredning och det är inget fel på dem, det är fin-fina stämband som kommer räcka livet ut. Fast de sa också att eftersom jag haft flertalet halsflussar (heter det så i plural?) så är mina mandlar konstant infekterade och när jag blir förkyld så ramlar det baciller från dem ner på stämbanden.
Så det är därför jag idag, under protest, sitter hemma i soffan. Jag är lite ynka, pytte förkyld o så vips är rösten så gott som borta. Å eftersom det är min röst som är mitt främsta arbetsredskap så är det bara att gilla läget :-(
Läkaren sa att om jag fick halsfluss igen så skulle de plocka bort mandlarna, funderar nästan på att åka hem till min kompis o hångla upp hennes dotter som har det för att smittas *ha ha*. Det ska tydligen göra skitont att ta bort dem men då är de iaf borta en gång för alla.

Jaha, så här sitter jag o har fått en hel dag för mig själv. Eftersom jag ska vara knäpptyst så har barnen fått gå till fritids. Jag har flera kära vänner som är lediga o som jag gärna skulle leka med idag men det innebär ju inte tyst samvaro så det går ju bort det med. Skulle ju kunna passa på att städa bort julen...eller ta en promenad...kanske tom ta mig ner på stan o kolla på rean...Fast känner jag mig själv rätt, o jag känner mig rätt bra vid det här laget, så kommer jag sitta hemma i soffan framför datorn eller tv:n. Njut av en extra dags ledighet kanske ni tänker, nä jag kan inte det o det beror inte på att jag får en karensdag utan på att jag känner mig fruktansvärt onyttig. Jag är ju inte sjuk i min mening :´-(

Ja, ja, får väl se det som en prövningens dag. Om det är nån dag som min diet kommer bli put to the test är det idag. Håll tummarna för mig...

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0