Tungt, tungt, tungt...

...var det att gå till jobbet i dag. Och inte pga de orsaker som ni kanske tror. Nä den här gången var det den härliga, förhatliga snön som ställde till det för mig.
När jag promenerar vill jag traska på i rask takt med stadigt och säkert underlag under fötterna, inte slira omkring i 1 dm halvblöt snömodd! När ska de ploga trottoarerna undrar jag?? När det kommer mycket snö är de raska som sjutton, men när det töar? Not so much va?

O medans jag är nere i neggoträsket så ska jag säga en sak till...jag avskyr när folk inte tittar mig i ögonen när jag pratar med dem!!!! (Med undantag för mina kära kollegor i min 4a, för vi kan jobba och prata samtidigt ;-) Men det finns inget värre än att prata med nån eller bli tilltalad utan att personen i fråga inte ser på en!!! Jag undrar alltid vad de tänker, för jag tror inte att det är på mig o det jag säger....

Men en ovanligt lång och ospännande tråk-tisdag fick iaf ett trevligt slut. Tonfisksallad med mannen och nygammal lampa i köket. Tänk vad man kan hitta när man rensar på vinden, en sista kvarleva från mannens bachelor-pad ;-)



//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0