Fruntimmersveckan

"Perioden 19–24 juli med namnsdagarna Sara, Margareta, Johanna, Magdalena, Emma och Kristina. Man brukar även räkna in Fredrikdagen 18 juli. Fruntimmersveckan har ord om sig att vara regnig." (källa Nationalencyklopedin)
Alla som sticker näsan utanför dörren vet att denna vecka är undantaget som bekräftar regeln. I alla fall i min landsända. I snart 5 veckor har solen strålat ner från en klarblå himmel. Nu håller jag bara tummarna för att det håller i sig ett par veckor till. Det är ju nämligen så att jag är en av dem som jobbar dessa vackra, varma dagar. Nja, så mycket synd om mig är det inte, har ändå haft tre veckor ledigt redan.
Det jag skulle komma till är att det denna vecka är fruntimmersveckan, och igår var det min dag. Resten av familjen är iväg på en mini-camping semester och när jag kom hem på eftermiddagen väntade denna söta överraskning på mig <3



//Sara

Kommentarer
Postat av: eve

Söta de är! Blommor och Ben & Jerry....kan det bli bättre? =)

2010-08-02 @ 15:17:17
URL: http://dreameve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0