Himlen är skittråkigt grå...

Många gånger har jag undrat varför jag lägger så mycket energi att spekulera kring, kolla, glädjas och ofta gnälla över vädret. Det är ju en av de få saker här i världen som vi inte på nåt sätt kan påverka! Den senaste veckans sol och värme har skämt bort mig och jag förväntar mig att slå upp ögonen till klarblått solljus varje morgon. Som igår till exempel, lilleman är på Gotland med sin mormor och storebror skulle leka med en kompis. Jag planerade att ligga på playan från tidig morgon tills solen gick ner men morgonen bjöd på mörka gråa moln...Det sprack upp vid lunch och jag fick en härlig eftermiddag med min bok iaf. Redan igår visade prognosen att idag ska bli en mellandag men vädersajterna visar ändå skapligt väder. Perfekt tänkte jag då storebror har kompis här idag, det blir en heldag på stranden. Kylen är laddad med pannkisar till killarna och sallad till mig. Nu har klockan passerat 10 och vet ni? Det regnar!!! Som sagt, det går inte på nåt sätt hur man än önskade att påverka vädret. Så nu sitter jag här och tänker att jag skulle ta tag i det som jag behöver göra, som hänger över mig och som kommer kännas så skönt när det är gjort. Men vad gör jag? Jo jag kollar fejjan sjuttielva ggr (inte mkt action där inte), läser alla bloggar som finns och stirrar ut genom fönstret varannan minut för att se om den växlande solighet som lovats kanske ändå är på väg att bryta igenom. Hoppet är ju det sista som överger en sägs det ju.

Depp, depp, det här duger inte. Om inte annat så kan jag ju iaf dyka ner i min bok. Kan ju inte göra nåt åt vädret iaf...Återkommer förhoppningsvis med en roligare rapport en annan dag...

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0