Scary!

Härom dagen så tänkte jag av en slump på en tjej som gick i min klass på gymnasiet och som jag sommarjobbade med när jag krängde bensin o annat matnyttigt. Undrade lite smått vad det blivit av henne. Idag när jag backade ut från en parkering så såg jag henne!! Kan konstatera att hon har tre småttingar och är sig precis lik. Tror dock inte att hon bor kvar i stan. Lilla Nypan är inte större än att man springer på varann då o då...lite coolt är det.

Jaha. Idag skulle jag då alltså ha skrivit några jobbansökningar och gjort klart veckans ekonomiuppgifter. Nu är inte dagen slut ännu men det känns som att det kommer få vänta till i morgon. Istället så har jag:
- Målat tånaglarna
- Målat fingernaglarna med, hoppas, hoppas de håller ett tag nu. Hårvitaminerna gör underverk även för naglarna :-)
- Krossat storebror och hans vän i minigolf! (Vaddå jag är mer än dubbelt så gammal och borde veta bättre?? En match är en match)
- Bjudit förlorarna på fika och låtit dem stå i spelbutiken en stund så nu är de nöjda o glada igen :-)
- Glömt köpa pastan till middagen, det får jag göra lite senare.....mental notering om detta! Glömmer allt nu förtiden. I söndags la jag ner lite fickpengar till lilleman i hans plånbok och sa till min syster när de hämtade honom att den låg i hans rygga. På kvällen hittade jag den på köksbordet! När jag tänker efter så hände nåt som avbröt mig mellan att lägga pengar i plånkan och lägga plånkan i ryggan så jag glömde helt bort det. Detta händer läskigt ofta nu förtiden. Jag har tid hos prattant i morgon, förhoppningsvis ska vi kunna bena ut och organisera upp mitt röriga huvud.

Himlen är fortfarande skittråkigt grå och det småduggar lite. Men melankolin från i morse är på väg att släppa sitt grepp om mig. I morgon drar jag och storebror på spa, det ska bli skönt!

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0