I vår familj är vi 4 personer...

...tre arbetsledare o så jag!

Ett vykort med denna text prydde vårt kylskåp när jag var barn.

Riktigt så illa är det inte hemma hos oss, snarare tvärtom. Ibland när jag hör mina kollegor prata om sin män och hushållssysslor så inser jag att jag är lyckligt lottad som har en man som både städar och lagar mat <3
Ikväll är han dock inte hemma så det var för en gångs skull jag som greppade dammsugaren och drog av hallen efter att barnen somnat ikväll. Låter som om jag aldrig städar när jag säger så, så för att göra mig själv rättvisa ska jag väl säga att mitt uppdrag vanligtvis är plocket o dammningen ;-)

Vi är, som sagt, 4 personer i vår familj. Men när man kollar ut över skolagret i hallen så skulle man kunna tro att vi är ett helt kompani:



Fast för att vara rättvis så ska jag väl säga att 1 par är mannens, 2 par är lillemans, 2 par storebror....och hela 8!! par är yours trulys *s*

På tal om skor så kunde denna konversation höras på väg till skolan för ett tag sedan:

Lilleman: Hur många rosa skor har du mamma?
Jag: Två par är det väl? Gummistövlarna och basketdojjorna.
Lilleman: Nä det är flera..
Jag: Tre par blir det om du räknar gympaskorna som har rosa ränder..
Lilleman: Jamen, sen har du ju de där som är rosa inuti!

Observant liten man *s*

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0