A funny thing happened on my way to work.

Vem uppfann fyrvägskorsningar med högerregel? Man kan ju tycka att höger och vänster borde sitta i ryggmärgen men flertalet människor, myself included, måste ändå tänka till en extra gång vilket som är vilket. Därför blev jag så full i skratt när jag åkte till jobbet idag. Redan när jag är på väg mot korsningen ser jag att oj oj det här blir inte lätt ;-) För att illustrera så har jag ritat en liten bild:



När jag kommer fram till korsningen står alltså bil 1 och blinkar för att svänga vänster, bil 2 ska rakt fram liksom jag...men de andra två står liksom o avvaktar, vem ska göra the first move....Till slut fattar iaf bil2 att det är han som ska åka först o bil1 tycker att det är en jättebra idé att smita framför mig...ja ja, solen skiner och jag låter han hållas. Men jag tycker ändå att fyrvägskorsningar med högerregel är djävulens påfund! *s*

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0