Dagens ämne...??

Har i flera dagar gått o filat på ett ny inlägg. Men varje gång jag ska komma till skott så är det jag gått och funderat på (oftast på min väg till o från jobbet) som bortblåst.
Skulle kunna skriva om min skrivkramp, hur jag hur jag än försöker inte kan få till mitt personliga brev så att jag kan börja söka jobb, men det känns som om det redan avhandlats.
Melodifestivalens final gick, äntligen, av stapeln igår. Nypans egen Anna vann och det var ju kul även om min egen personliga favorit är Salem Al Fakir (kan man bli annat än glad av hans låt?). Men melodifestivalen har ju varit på "kvällstidningarnas" topprubriker hela vecka....
Vädret då? Det eviga samtalsämnet som man tillbringar otalet timmar att prata om, oroa sig för och ibland glädjas åt. Undrar hur det kommer sig att vi lägger ner så mycket energi på ett fenomen som verkligen INGEN kan påverka?? Men det verkar ju iaf som om våren har kommit, men påsken brukar bjuda på otrevliga överraskningar så jag tror jag avvaktar med mitt vårskrik. Om all snö har hunnit smälta till Valborg så lär det ta till midsommar innan allt grus är bortsoppat från våra gator.

Neggo, neggo, men inte i sinnet. Solen skiner ute och jag ska ta med mig lilleman till Norrköping o köpa gummistövlar och gympadojor. Det om nåt är ju ett vårtecken :-)

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0