Jag ska möta våren i Paris!

Paris! Det är min stad! Jag älskar den staden! Första gången jag var där var 2005 när mannen och jag firade 5-årig bröllopsdag och det var kärlek vid första ögonkastet. Sedan dess har vi varit där två gånger. Nu är det dags igen.
Mannen är i Frankrike och jobbar titt som tätt men nu när det suger i min Paris-tarm är det tunnsått på resor. Blev därför så glad när jag hittade resan för en skaplig penning hos det lokala lågbudgetbolaget. Fem minuter senare var ledigheten beviljad, barnvakten vidtalad och resan betald o klar. På mannens födelsedag lyfter vi mot kärlekens huvudstad för att under ett par dagar njuta av denna stad där man bara kan sitta på en uteservering med ett glas vin och titta på folket som går förbi. O efter denna långa vinter och med allt som hänt på sistone ska det bli så skönt att sitta o titta o spekulera om folket som går förbi i denna, en av världens bästa städer.



//Sara




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0