JAG VILL HA!!!

Ostbågar, semla, chokladbollar, colaflaskor, choklad, chips och glass i stora lass!!!!! Idag vill jag ha allt som jag inte känt nåt direkt sug på sedan jag började min resa neråt på viktskalan. Men nu, när jag bara har 1,3 kg kvar till målet, då vill jag ha allt. I morse tänkte jag att en liten rostad macka med smör kan väl inte göra nåt. Men jag vet hur det blir, det börjar där och sedan är det kört. Drack snällt min shake till fukost och lunch. Men när jag sa till mannen att nu vill jag trycka in en stor godispåse i munnen då tog han mig i kragen och drog ut min på promenad i det underbara vädret. O jag kan ärligt säga att det hjälpte lite i alla fall, men nu när jag sitter här med mitt glas vatten så längtar jag till kvällen då jag ska festa loss på paj med spenat, skinka och chevreost och glassen som jag ska lördagsunna mig till efterrätt.

Men jag måste fortsätta stå emot, för jag vet att det bara är ett sug och inget som jag egentligen vill ha. Ta den här glassen till exempel, igår var jag o hyrde filmer till helgen och köpte med mig en pint av världens godaste glass hem. Tänkte jag skulle äta den igår kväll. Men efter middagen så var jag ju mätt och suget borta och glassen fick snällt stå kvar i frysen.
Jag är snart i mål, jag har snart tappat de 15 kilona som jag föresatte mig och det är dags att börja äta vanlig mat tre ggr om dagen och ändå hålla vikten. Det jag är rädd för är hur jag ska klara det på egen hand för jag har under de här två månaderna inte haft ett enda blodsockerfall och sällan varit hungrig tack vare shakernas kompletta näringsinnehåll, det har känts så lätt. Kommer jag att fixa det även sen när jag själv ska se till att få i mig allt jag behöver? Det borde ju inte vara så svårt egentligen, tre tallriksmodeller om dagen, frukt till mellanmål, max 1500 kalorier om dagen...men det känns läskigt för jag vill verkligen klara det här och jag har inget bra track record...

Det måste gå, det ska gå! Men just nu är det lite för mycket känslomässig berg-o-dal bana för min smak. Tänk vad skönt det skulle vara med smooth sailing genom livet ibland.

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0