En kontrasternas helg

Lovade ju reportage från fredagens gala.
Solen sken från en klarblå himmel när gästerna gled nedför röda mattan till minglet med snittar och champaaaaanche. Det är lite häftigt o se alla sina kollegor som vanligtvis traskar runt i jeans och sneakers så uppklädda och fina. Vi fick en mycket trevlig kväll med god mat och som vanligt mycket skratt. Vissa av gästerna festade fram till gryningen medan jag kastade in handduken vid halv 2, åkte hem och nannade kudden för att med nyladdade, nåja halvladdade batterier, genomgå förvandlingen från galabrutta till fotbollsmorsa.


I lilla Nypan ordnas varje år en stor fotbollsturnering där man ställer upp med sin klass. Storebror var med förra året och tog sig till en hedrande tredjeplacering. Även i år gick laget segrande ur sin grupp. I semin mötte de, liksom förra året, de Oslagbara. O precis som förra året så var de precis det...sen blev det en tung förlust i matchen om tredje pris så det var inte lätt att försöka övertyga ett gäng deppiga 9-åringar om att en fjärdeplats innebar att de hade 16 andraklassare efter sig. En hel dag i solen ledde till årets första röda axlar och jag lär få slita hela sommaren för att få bort dessa linneränder ;-)


I morse väcktes jag av skönsång där jag låg o rävsov. Tänk att det forfarande är lika kul att fylla år fastän jag börjar närma mig 40 (några år, plural, kvar dock). Nån sovmorgon blev det tyvärr inte då det var dags att dra på sig gummistövlar och regnjacka och i ösregnet stå som värdar för storebrors fotbollssammandrag. Så eftersom det har varit full fart hela, hela helgen så känns det som om det skulle va skönt med en dag helg till. Men det är bara att gräva ner huvet och köra på, bara 4 veckor kvar till semestern :-D

//Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0