Mitt nattäventyr.

Jag har beredskap i helgen. Det innebär att jag med en timmes varsel ska infinna mig på jobbet. Där börjar drömmen.
Jag har mitt i natten blivit inringd. När jag kommer till jobbet kommer jag på att jag planerat att åka till Thess och göra Linköping, hur kunde jag glömma det när jag blev tillfrågad om beredskapen? Kan man fråga sig, men jag ringer till Thess och säger att det kört ihop sig och att jag inte kommer kunna komma i helgen. När jag kommer till jobbet, som inte ser ut som jobbet utan en jättestor lagerlokal i korrugerad plåt, så är det fullt med folk och en hel massa bussar. Innanför dörrarna står flera teamchefer och delar ut kläder. Vid sidan om hittar jag några som jobbar på mitt kontor. Tydligen så är det totalt kabelhaveri och ALLA företagets anställda är inkallade för att laga det. Jag får mina kläder efter mycket om och men och hoppar på en buss. Vi åker, fast nu utgår vi från Norrköping, flera timmar. Sen är det lite suddigt....när allt klarnar igen så har vi blivit indelade i grupper om fyra. I min grupp är det jag, en äldre kvinna och två män. Männen känner varandra sedan tidigare, den ena är en riktig bully medan den andra är mjukare men lyder sin kompis minsta vink....efter äventyr på en rasande klippvägg gjord av sand och gräl kring gömda föremål med affektionsvärde så befinner vi oss allihop återigen i en stor lagerliknande lokal. In kommer fler och fler människor. Jag ser min mamma, men hon är sig inte riktigt lik, hon har blivit gammal. Jag ser även min morbror och mina mostrar, även de har blivit äldre. Min ena moster frågar efter sin dotter, jag har sett henne och säger att hon är sig lik, bara för att upptäcka att hon nu har blått hår. Den äldre kvinnan visar sig vara min egen mormor och det är nu det avslöjas att hela grejen är en täckmantel för en jättestor fest!!

Medan jag skriver detta kommer jag på att jag tidigare i natt drömt en annan dröm. Den innefattar mig i blått afrohår och aftonklänning, en bilresa med min bror där vi avverkar 13 mil på 40 min för att hinna fram till min farmors begravning där vi är de enda representanterna i vår familj.

Hm, nån som känner en drömtydare som kan hjälpa mig??

//Sara


Kommentarer
Postat av: lalala

anledningen till att du drömmer att du har beredskap o sen inser att du dubbelbokat kan vara för att du har mkt just nu att du känner att du inte hinner med allt. att du drömmer om jobbet som en lagerlokal kan vara att du vet att om några månader finns det inte längre utan stängs ner... att du drömmer om en fest kanske innebär att det går mot ljusare och roligare tider vad vet jag :D

2010-06-15 @ 22:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0