Naturrutan

Igår hade min pappa hittat tre små harungar i rabatten. Idag hittade vi två i samma rabatt. Hoppas, hoppas att nummer tre har gett sig ut på eget äventyr och inte blivit tagen av en uggla....Lilleman hade nog gärna adopterat dem annars :-)

 

När jag ikväll skulle gå upp på övervåningen så ser jag nåt som rör sig under studsmattan. Min första tanke var euuuu en råtta...men sen ser jag att det är en jättesöt igelkott. De är så goa med sin stora otympliga kropp och korta små ben som pinnar fram i en osannolik fart. Vet inte vem som blev mest rädd, igelkotten när jag kom med kameran, eller jag när han ryckte till och rullade ihop sig *s*
Följde tillsammans med barnen han upptäcksfärd i trädgården, genom staketet och in till grannen där han efter en genomgående undersökning av deras trädgårdsland försvann bakom vinbärsbuskarna.

  

O de va allt för dagens naturruta, over and out!

//Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0